Ämnen
DigitaliseringKultur, massmedier och tidsanvändningMassmediestatistik
Massmediestatistiken beskriver de olika mediesektorernas ekonomi, företagsstrukturer, innehåll, konsumtion, publik och arbetskraft. Uppgifterna samlas in från flera olika källor och offentliggörs i tabellservicen för massmediestatistik. Tabellservicen uppdateras fyra gånger om året.
Producent:
Statistikcentralen
Nyckeltal
Publikationer
Kommande publikationer
Läser in innehåll
Figurer
Se centrala statistikuppgifter i figurerna.
Massmediemarknadens värde i löpande priser 1997-2022
Läser in innehåll
Statistikexperter
Förfrågningar i första hand
Kaisa Saarenmaa
överaktuarie
029 551 3517
Instruktion för hänvisning
Instruktion för hänvisning
Söker du tidigare publicerade statistikuppgifter?
Statistikuppgifter som publicerats före 5.4.2022 finns på statistikens arkivsidor.
Gå till arkivsidorna