Tästä tilastosta on olemassa uudempi julkaisu

Tuorein julkaisu: Yrityssaneeraukset 2019, 2. vuosineljännes

Julkaistu: 17.2.2006

Yrityssaneeraukset tammi-joulukuussa 2005

Vuoden 2005 aikana pantiin vireille 267 yrityssaneerausta, mikä on 16 prosenttia vähemmän kuin vuotta aiemmin. Henkilökunnan määrä vuonna 2005 yrityssaneeraukseen haetuissa yrityksissä oli 2 651 mikä on yli 800 vähemmän kuin vuotta aiemmin.

Vireille pannut yrityssaneeraukset 1993-2005

Vireille pantujen yrityssaneerausten määrä väheni vuoden 2005 aikana kuljetusten-, tietoliikenteen ja varastoinnin päätoimialaa lukuun ottamatta kaikilla muilla päätoimialoilla.

Vireille pannut yrityssaneeraukset toimialoittain 2005 ja 2004

  Yrityssaneeraukset
2005
Yrityssaneeraukset
2004
- Maa-, metsä- ja kalatalous 5 9
- Teollisuus, kaivostoiminta, energiahuolto 54 73
- Rakentaminen 50 56
- Kauppa 46 47
- Majoitus- ja ravitsemistoiminta 14 19
- Kuljetus, tietoliikenne, varastointi 36 31
- Muut palvelut 44 65
- Toimiala tuntematon 18 17
Yrityssaneeraukseen haettuja kaikkiaan 267 317

Vireille pannut yrityssaneeraukset maakunnittain 2005 ja 2004

  Yrityssaneeraukset
2005
Yrityssaneeraukset
2004
Uusimaa 68 68
Itä-Uusimaa 2 8
Varsinais-Suomi 33 29
Satakunta 19 18
Kanta-Häme 6 10
Pirkanmaa 26 34
Päijät-Häme 10 18
Kymenlaakso 10 14
Etelä-Karjala 7 8
Etelä-Savo 10 14
Pohjois-Savo 10 14
Pohjois-Karjala 8 5
Keski-Suomi 14 16
Etelä-Pohjanmaa 8 9
Pohjanmaa 3 7
Keski-Pohjanmaa 3 5
Pohjois-Pohjanmaa 24 27
Kainuu 3 1
Lappi 3 12
Ahvenanmaa 0 0
Yrityssaneeraukseen haettuja kaikkiaan 267 317

Lähde: Yrityssaneeraukset 2005, 4. vuosineljännes. Tilastokeskus

Lisätietoja: Kimmo Moisio (09) 1734 3239, oikeus.oikeusolot@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Riitta Harala

Taulukot

Tietokantataulukot


Päivitetty 17.2.2006

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Yrityssaneeraukset [verkkojulkaisu].
ISSN=1798-5781. 4. vuosineljännes 2005. Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 18.7.2019].
Saantitapa: http://www.stat.fi/til/ysan/2005/04/ysan_2005_04_2006-02-17_tie_001.html