Tämä sivu on arkistoitu.

5.4.2022 jälkeen julkaistut tiedot löydät uudistetulta sivustolta.

Siirry uudelle tilastosivulle

Taulukko 22. Markkinointi- ja organisaatioinnovaatioiden yleisyys henkilöstön suuruusluokan mukaan 2004–2006, osuus yrityksistä

  Yritysten
lukumäärä
Organisaatio-
innovaatioita
Markkinointi-
innovaatioita
Markkinointi-
tai
organisaatio-
innovaatioita
Innovaatio-
toimintaa,
laaja
määritelmä
Kaikkia
osatekijöitä
1)
% % % % %
Yhteensä 8221 33,8 27,6 41,9 57,0 9,8
 
Teollisuus
yhteensä
2)
4224 32,1 27,4 41,3 59,9 10,0
10 - 19 1554 18,4 20,1 29,0 45,5 4,3
20 - 49 1465 33,9 26,8 42,4 62,3 9,0
50 - 99 565 39,4 32,3 47,3 66,6 11,1
100 - 249 375 41,9 34,2 52,2 77,9 16,9
250 - 499 140 60,9 44,6 70,0 83,0 28,0
500 - 126 84,7 64,7 89,2 98,2 48,3
 
Palvelut
yhteensä
3996 35,6 27,7 42,6 53,9 9,5
10 - 19 1913 30,4 22,3 36,3 48,0 7,0
20 - 49 1296 35,7 30,3 44,2 54,2 10,7
50 - 99 375 43,3 33,8 50,8 62,7 8,6
100 - 249 254 42,9 34,2 52,9 67,7 10,3
250 - 499 83 66,9 48,5 71,5 77,6 31,8
500 - 75 68,6 44,7 70,4 82,9 29,2
1) Yrityksellä sekä tuote- että prosessi-innovaatioita ja näihin liittyneitä hankkeita sekä markkinointi- ja organisaatioinnovaatioita.
2) Sisältää myös kaivostoiminnan sekä sähkö-, kaasu- ja vesihuollon.

Lähde: Innovaatiotoiminta 2006, Tilastokeskus

Lisätietoja: Mervi Niemi (09) 1734 3263, tiede.teknologia@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Leena Storgårds


Päivitetty 12.12.2008

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Innovaatiotoiminta [verkkojulkaisu].
ISSN=1797-4380. 2006, Taulukko 22. Markkinointi- ja organisaatioinnovaatioiden yleisyys henkilöstön suuruusluokan mukaan 2004–2006, osuus yrityksistä . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 28.3.2024].
Saantitapa: https://www.stat.fi/til/inn/2006/inn_2006_2008-12-12_tau_022_fi.html