Ammattiluokitus 2010

1222 Mainos- ja tiedotusjohtajat

Johtavat, suunnittelevat ja koordinoivat mainonta-, suhdetoiminta- ja tiedotustoimintaa tai johtavat vastaavien palvelujen tuottamista asiakasyrityksille ja yhteisöille.

Tehtäviä:
- mainonta- ja suhdetoimintatoimenpiteiden suunnittelu, johtaminen ja koordinointi
- mainossopimuksista neuvotteleminen asiakkaiden tai sanomalehtien, radioasemien ja TV-kanavien, urheilu- ja kulttuuriorganisaatioiden ja mainostoimistojen kanssa
- yrityksen tai yhteisön saavutuksia, suunnitelmia ja näkökantoja koskevan informaation suunnitteleminen sen tuomiseksi lainsäätäjien, tiedotusvälineiden ja suuren yleisön tietoon
- mainonta- ja suhdetoimintahenkilöstön toiminnan johtaminen
- budjettien laatiminen ja hallinnointi, kulujen hallinta ja resurssien tehokkaan käytön varmistaminen
- toiminnallisten ja hallinnollisten menettelytapojen luominen
- päivittäisen toiminnan suunnitteleminen ja johtaminen
- henkilöstön valinnan, koulutuksen ja työsuorituksen valvonta

Esimerkkejä:
- tiedotusjohtaja
- viestintäjohtaja
- yhteysjohtaja (mainonta)
- johtaja (mainostoimisto, liikkeenjohto) [1]

Hakusana

  • account director (mainonta)
  • account director (tiedotus- ja suhdetoiminta)
  • communications director
  • creative director (mainonta)
  • ilmoitusjohtaja
  • johtaja (mainostoimisto, liikkeenjohto)
  • lehdistöneuvos
  • luova johtaja (mainonta)
  • luovan suunnittelun johtaja
  • mainostoimiston johtaja (liikkeenjohto)
  • mediajohtaja
  • projektijohtaja (mainonta)
  • suunnittelujohtaja (mainonta)
  • taiteellinen johtaja (mainostoimisto)
  • tiedotusjohtaja
  • tietopalvelujohtaja
  • viestintäjohtaja
  • yhteysjohtaja (mainonta)
  • sijoittajasuhdejohtaja

...