Ammattiluokitus 2010

122 Myynti-, markkinointi- ja kehitysjohtajat

Johtavat, suunnittelevat, organisoivat, ohjaavat ja koordinoivat mainonta-, suhdetoiminta- ja tiedotus-, tutkimus- ja kehittämis- sekä myynti- ja markkinointitoimintaa yrityksissä, julkisen hallinnon organisaatioissa tai yhteisöissä sen omaa toimintaa varten tai johtavat vastaavien palvelujen tuottamista asiakasyrityksille ja yhteisöille.

Tehtäviin kuuluu yleensä: mainonnan, suhdetoiminnan ja tiedottamisen, myynnin ja markkinoinnin menettelytapojen ja suunnitelmien muotoileminen ja toteuttaminen yhdessä muiden johtajien kanssa; uusien tuotteiden kehittämiseen ja tutkimukseen liittyvien hankkeiden johtaminen; markkinointi-, tiedotus- ja mainoskampanjoiden toteuttaminen; myyntitoiminnan, tuotevalikoiman, asiakaspalvelustandardien, markkinointimenetelmien ja jakelupolitiikan määrittäminen ja johtaminen; hintojen ja luottojärjestelyjen määrittäminen; budjettien laatiminen ja hallinta sekä kulujen ja resurssien käytön valvonta; henkilöstön valinnan, koulutuksen ja työsuorituksen seuranta; yrityksen tai muun yhteisön edustaminen erilaisissa tapahtumissa kuten alan messuilla ja muissa yhteyksissä.
[1]

Sisältää

- 1221 Myynti- ja markkinointijohtajat
- 1222 Mainos- ja tiedotusjohtajat
- 1223 Tutkimus- ja kehitysjohtajat [1]


...